Schudol som 19 kg za 5 mesiacov. Ako sa mi to podarilo?

  • 6.2.2016
  • Ignác Milan Krajniak
  • Čítanosť: 18042
Nezaradené

Viacerí ľudia, s ktorými som sa stretol po dlhšom čase, sa ma opýtali: “Neschudol si ty?” Keď som im potvrdil, že áno, nasledovala ďalšia otázka: “A ako sa ti to podarilo?”

Mal som pri týchto rozhovoroch pocit, že ich moja odpoveď zaujala. Tak som sa rozhodol, že o tom napíšem. Možno to bude inšpirovať niekoho z vás, ktorí máte problémy zbaviť sa nejakých tých kíl navyše.

Najskôr krátka história mojej hmotnosti. Za mladi som pravidelne rekreačne športoval. Keď som mal 19 – 20 rokov, tak som každý deň hrával tenis alebo squash. A okrem toho som každý deň chodil do posilňovne. V tom čase som pravdepodobne nemal ani gram tuku navyše. A preto viem, koľko vážia moje kosti:) Mal som vtedy 67 kg.

Vo veku 20 rokov som prestal športovať a moja hmotnosť sa v priebehu asi štyroch rokov zvýšila tesne pod 100 kg. V roku 1997 som ale išiel na vojnu k výsadkárom, a preto som opäť začal trénovať. Prakticky každý deň som ráno behával z Dúbravky na Devínsku Kobylu a poobede som ešte išiel do posilňovne. Pri nástupe na vojnu som mal cca 90 kíl a uprostred vojenčiny som sa dostal na 86 kg.

Od skončenia môjho pôsobenia u výsadkárov som iba priberal. Vždy, keď som sa dostal na 120 kíl, nasadil som nejakú formu diéty. Niekedy som sa dostal na 112 kíl, niekedy aj pod 110. Ale približne do roka som bol opäť tam, kde som bol predtým.

Pred rokom mi kamarát povedal, že bude musieť začať brať inzulín. Mal nadváhu, ale oveľa menšiu ako ja. Vtedy som mu povedal, že nemá ešte ani 40 rokov, že poznám jednu metódu ako schudnúť a podľa všetkého sa pritom upraví aj hladina cukru a aj tlak. Ale na vlastnej koži som to predtým neskúsil. Kamarát sa dal na to nahovoriť a o tri mesiace mu šokovaná diabetologička povedala, že na inzulín môže zatiaľ zabudnúť.

Tak som sa 4. augusta 2015 s hmotnosťou 124,3 kg rozhodol pristúpiť k nasledovnému: Prestal som jesť akékuľvek potravina, ktoré obsahujú múku. Prestal som jesť prakticky čokoľvek sladké – vrátane ovocia a prestal som piť sladké nápoje. Zeleninu s vyšším obsahom cukru – napríklad mrkvu alebo kukuricu – som však nevynechával. Jedol som tiež akékoľvek mäso, zemiaky aj ryžu.

Po mesiaci som začal postupne jesť ovocie. Neskôr som opäť povolil – občas si dám ražný alebo špaldový chlieb. Neskôr som začal aj s tým, že občas zjem koláč so špaldovej múky.

Jem vtedy, keď som hladný. Celú jeseň mali v reštaurácii kúsok od nás kačacie hody. Keď som mal chuť, dal som si pečenú kačicu s kapustou a ryžou aj o 23:00 hod.

Postupne som sa vrátil k všetkým zlým návykom, ktoré som mal pred 4. augustom. Napríklad tesne pred spaním zjem jedno – dve jablká alebo pomaranče. Vzhľadom na obsah cukru by to mala byť katastrofa.

A napriek tomu všetkému som každý mesiac až do 4. januára schudol približne 4 kg mesačne. Zastavil som sa na 105,1 kg. Za posledný mesiac mi už hmotnosť neklesá, ale ani nestúpa.

Dodržiavam iba dve veci – nejem nič, v čom je pšenica a nepijem sladké nápoje. A samozrejme nepijem alkohol. Ale ešte aj v tomto mám výnimky. Dvakrát do týždňa zjem niečo vyprážané, aby si organizmus úplne neodvykol od pšenice. Niekedy vypijem pomarančový freš. A za posledného pol roka som si dal asi trikrát po deci vína.

Milujem chlieb a stále by som si ho dal ku každému jedlu. Ale nemám problém s tým nedať si ho. Neschudol som silou vôle. Tá bola potrebná iba v prvom mesiaci. Potom si organizmus zvykol na režim bez pšenice natoľko, že keď som ochutnal normálny chlieb, cítil som iba ťažobu. Nie, že by mi nechutil. Ale potom mi zostal ležať v bruchu ako kameň.

Záver, milí priatelia? Vyzerá to tak, že pšenica je naozaj svinstvo. Poznám niekoľko ľudí, ktorí ju prestali jesť a okrem toho, že schudli, upravil sa im tlak aj hladina cukru. Veľa cukru zjavne tiež škodí, ale stačí výrazne obmedziť jeho konzumáciu v rafinovanej podobe.

Na základe vlastnej skúsenosti si myslím, že nabádanie ku konzumácii celozrnného chleba alebo pečiva je mierne povedané veľký nezmysel. Kľúčovým faktorom je pšenica – tú treba odstrániť. Nijako vám nepomôže, ak ju budete konzumovať v celozrnnej podobe.

Úplne na záver chcem dodať, že okrem zmeny stravovacích návykov som nezmenil nič. Stále vyznávam Churchillovo heslo, ktorým odôvodňoval svoj dlhý život: “Absolútne žiaden šport:” Stále fajčím 30 cigariet denne. Stále pijem aspoň 5 káv denne. Jedine tú whisky nepijem:)

Ak chcete zhodiť nejaké to kilo touto metódou, musím vás pripraviť na jeden problém: Začnite si bokom odkladať peniaze. Lebo je skoro isté, že do pol roka budete musieť vymeniť celý šatník.

Ak to chcete napriek tomu skúsiť podobne ako ja, držím vám palce! A prípadne napíšte, ako sa vám dari.


pošli na vybrali.sme.sk

Ďalšie články z tejto rubriky

Novinky e-mailom

* = required field

Facebook