O katolíckej politickej korektnosti alebo o čo ide Krajniakovi naozaj

  • 25.12.2016
  • Ignác Milan Krajniak
  • Čítanosť: 16159
Spoločnosť

Pred niekoľkými týždňami som uverejnil článok o kritike liberálnej demokracie aj alternatíve k nej. Reakciu vo forme útokov zo strany liberálov a neomarxistov považujem za pochopiteľnú. Ale potrebu niektorých deklarovaných konzervatívcov vymedzovať sa voči mne ostrejšie, ako voči našim ideologickým oponentom, považujem za prejav akejsi obsedantno-kompulzívnej poruchy.

Niektorí konzervatívci si žiaľ pod vplyvom liberálov a neomarxististov vytvorili vlastnú verziu katolíckej politickej korektnosti. Dobrý katolík alebo konzervatívec údajne o niektorých veciach nesmie hovoriť. Ďalšou verziou katolíckej politickej korektnosti je predstava, že o kresťanstve alebo konzervativizme nemôže hovoriť človek, ktorého iní nepovažujú za dobrého katolíka alebo konzervatívca. Napríklad preto, že je konvertita. Alebo preto, že jeho politickým šéfom je Boris Kollár.

Nuž, kto si bez viny, pokojne hoď do mňa kameňom. Ja osobne nehľadám nepriateľov, ale spojencov, ktorým ide o záchranu kresťanskej civilizácie v Európe. Naše hnutie SME RODINA vnímam ako hnutie hriešnikov, ktorí sa chcú polepšiť a robiť v politike dobré veci. Ako veriaci kresťan si uvedomujem, že aj ja som len hriešnik. Nádejou ma však napĺňa skutočnosť, že našu civilizáciu vybudovali väčšinou polepšení hriešnici.

Ako konzervatívec si uvedomujem, že nemám patent na rozum a môžem sa mýliť. Ale ako kresťan a konzervatívec tiež viem, že som slobodný človek, a teda mám právo hovoriť o tom, ako vidím svet. Vidím ho takto:

Ľudia žijúci v západnej civilizácii vypovedávajú doterajšiu nepísanú spoločenskú dohodu. Elity sa v nej zaviazali garantovať ľuďom slobodu, bezpečnosť a dôstojnú životnú úroveň. Keďže elity prestali túto dohodu dodržiavať, odmietajú ju rešpektovať aj ľudia. Západná Európa upadá politicky aj ekonomicky, pretože liberálni neomarxisti vykastrovali našu západnú civilizačnú identitu o kresťanské hodnoty, tradičnú rodinu a národnú hrdosť.

Tento liberálno demokratický model prestáva fungovať, a preto sa ho elity pokúšajú zachrániť podvodom. Tvrdia, že demokracia môže byť iba liberálna, teda taká, akú chcú oni. Iné predstavy o demokracii sú údajne fašistické. Kapitalizmus môže byť iba globálny, teda taký, ako ho poznáme dnes. Iné predstavy o ekonomike sú údajne komunistické.

Liberálne neomarxistické elity, ale aj niektorí konzervatívci a katolíci, nehrajú fér. Obrazne povedané, hrajú so zvyškom spoločnosti futbal, v ktorom chcú byť súčasne aj hráčmi aj rozhodcami. Keď majú ich kritici loptu, pískajú im vymyslené ofsajdy a ignorujú nedovolené držanie za dres. Ale sebe nepískajú ani útočné fauly.

Demokratická alternatíva k liberálnej demokracii existuje. Nemyslím si to iba ja. Ponúka ju napríklad nový program CSU s názvom “Die Ordnung”, alebo francúzsky prezidentský kandidát Francois Fillon. Kresťansko – sociálna demokracia znamená, že sme si vedomí našej civilizačnej identity a sme na ňu hrdí. Chceme západnú civilizáciu zachrániť a upevniť. Politický svet sa dnes nedelí na pravicu a ľavicu. Politický zápas dnes vedú liberálne kozmopolitné elity a prívrženci globálneho kasínového kapitalizmu so zástancami silných národných štátov, tradičných hodnôt a sociálne orientovanej ekonomiky.

Kresťansko – sociálna demokracia znamená novú spoločenskú dohodu. Ide v nej o to, aby sme sa dohodli, že chceme mať parlamentnú demokraciu, súdržnú spoločnosť, silný národný štát a ekonomický systém, ktorý chráni tých slabších pred svojvôľou silných – domácich oligarchov alebo globálnych korporácií a finančných skupín. Ekonomický systém spoločnosti nesmie byť hracím automatom, v ktorom vždy vyhráva jeho majiteľ, ale veľká väčšina ľudí stále prehráva. Pravidlá hry musia chrániť všetkých, aj slabších.

Slovenské národné spoločenstvo chápem ako rozšírenú rodinu. V každej rodine prirodzene existujú rôzne názory, niektorí členovia rodiny sa majú radšej, niektorí menej. Ale dôležité je spoločné vedomie, že si musíme pomáhať. Bez ohľadu na to, či sa považujeme za dobrých kresťanov a konzervatívcov, horších kresťanov, liberálov či marxistov. Pre mňa osobne to znamená, že mi budú vždy bližší Hlina alebo Remišová, ako Poliačik alebo Blaha. Ale znamená to tiež, že mi budú vždy bližší Poliačik alebo Blaha, ako Donald Trump alebo Vladimír Putin.

Ak budeme súdržní ako konzervatívci aj ako národ, budeme pevní a nikto nás nebude môcť zlomiť. Chcem budovať slovenskú pevnosť ako stav ducha nášho národného spoločenstva. Sme politicky dospelý národ, ktorý už niečo dokázal. Pred sto rokmi sme neboli ako Slovensko ani na mapách, ale za posledných sto rokov sme urobili najväčší politický a ekonomický vzostup spomedzi všetkých stredoeurópskych národov. Nemusíme si pýtať od iných povolenie, keď chceme slobodne rozhodovať o svojej budúcnosti.

Takáto je moja predstava o Slovensku a o Európe. Som pripravený niesť riziko a znášať ťažkosti spojené s tým, že narúšam doterajšie konzervatívne aj liberálne predstavy o fungovaní sveta. Robím to s vedomím, že svet, aký sme doteraz poznali, prestáva fungovať. Vidíme politické sily, ktoré ho chcú vyhodiť do vzduchu. Podľa mňa je lepšie tento svet opraviť. Ale musí to byť generálna oprava. Kozmetické úpravy už nikoho neuspokoja. Pokusy o kozmetické zmeny budú pomáhať iba tým, ktorí chcú západnú civilizáciu zničiť. Preto som za generálnu opravu Slovenska aj Európskej únie. Lebo chcem na Slovensku aj v Európe západnú civilizáciu zachrániť.


pošli na vybrali.sme.sk

Ďalšie články z tejto rubriky

Novinky e-mailom

* = required field

Facebook